Saturday, March 15, 2008

Dagens ros i Jönköpingsposten till Sebben






Vad kul Sebben.Dagens ros i Jönköpingsposten tillsammans med de andra tränarna för pojkar -95 ,innebandylaget Hagaboda.

Emils lag vidare efter 3 raka överlägsna matcher i DM i Innebandy.Två matcher återstår i morgon.

Härliga lilla Millan.Idag gick hon och Peter en bra bit in till Habo med Xanadou.De skulle kolla på Emils match medans morsan sprang 5 km med Macho.Väl framme så stoppades Xanadou in i bilen skitig och dan i hopp om att hon skulle stanna i bagaget.

Såklart kommer vaktmästaren från sporthallen marcherande,då har larmet gått i bilen och Xanadou är inåst och sitter såklart fram i bilen.Bilen skitig och överallt i säten och in kommer vi inte med nyckeln och centrallås.Vi står där som fån.Snart börjar Hv matchen ,skit!

Peter ringer Sebben som precis skall åka in på Emils moppe och rädda upp situationen."Men pappa har du provat att sätta nyckeln i låset,vilket lås,var finns det säger min intelligenta man,jag skall visa,sagt och gjort bilen är öppen"Hur klöka får man bli egentligen?Det var likadant med spisen sade Millan."Pappa stod där och var så där arg som han kan bli och jag ,jag bara tryckte lite och vips så funkade den".Lite magiska händer har hon nog den ungen.

På skyddsträningen idag så var vi jag,Cia,Challe,Stig och Pia och Peter förstås.Funkadde bra för alla men kanske allra störst framsteg hade nog Indy gjort.Cia köre ett helt Ipo 1 program och vad annat kan man säga att det fungerade alldeles utmärkt.Stolt är jag över Macho som idag ronderade två värn.
I morgon träffas vi i Furusjö för Bh träning och lite skydd.
Godnatt!

2 comments:

Cia said...

Tack snälla Peter som lär och jobbar med oss och hundarna..

Beathabloggen said...

Det var snällt sagt Cia.Det uppskattar han nog.Lottie