Sunday, February 3, 2008

Vi har fått en huslånare i den nya bilen!



I natt då Peter skulle hämta hem Emil så såg han en liten mus kila över nackstödet i den nya bilen och snabbt som attan försvann den ,frågan är bara vart den tog vägen.Ja ha!Nu skall man behöva tänka på den också som det inte är nog besvärligt att ta sig fram i trafiken ändå.I natt skall katten ut i bilen det är en sak somär säker i alla fall.
På träningen idag var det stor uppslutning.Kul.Vi pulsade runt där i snön och både hundar och vi själva fick en ordentlig genomkörare.Idag provade Annelie och Nova för första gången på lite bitövningar och det fungerade riktigt fint.Lite apportering hann vi också tipsa om och den lilla tiken verkar vara riktigt taggad.
Tungt att figurera såklart i blötsnön men man ser att hundarna går från klarhet till klarhet.Framförallt är det roligt att se att så många dyker upp på träningen oavsett väder.
Nu gör maken en god banankaka.Skall bli smarrigt att få klämma i sig en bit och sedan kika på Wallander,Innan frosten.

3 comments:

Cia said...

Jaha..det med mus i bilen känner jag igen. Skulle köra Petter att fiska och när han klev ut sprang en mus från vindrutan över huven. Hjälp vad jag skrek...
Petter trodde nog det var något riktigt farligt för han kastade sig in i bilen igen..
På hemvägen hade jag koll på om musen skulle komma tillbaka..Japp, den kikade snabbt över kanten från rutan och sprang snabbt över huven ..igen..Fast jag hade lagt upp en taktik..Om jag tvärnitar måste den kana av..men det gjorde den inte. Den rusade snabbt tillbaka igen till min stora förskräckelse. Väl hemma parkerade jag bilen nära stallet och fällde upp "locket" så katterna skulle få tag i den..sen såg jag den inte igen.

Beathabloggen said...

Ja herregud,kan juorsaka en riktig trafikfara omdet vill sig illa.Jag får välanamma Helenes tipsmed dammsugaren kanske.

Fia said...

Fy fasen för dessa små kryp.
Förstår om ni skriker och har sten koll på dom.
När katten kommer hem med dom så skickar jag ut Dennis så han få ta hand om det hela.