Tuesday, February 12, 2008

Talltorpa islandshästar


¨
På bilderna ser ni Linda och henns fina islandshästar som finns på Åland och som hon tävlar på hög nivå med både VM och Nordiska.Det var av Linda som jag köpte Orkan mitt finska kallblod.En underbar häst.Linda har en av våra fina schäfertikar Älskling som vi har tänkt att para till våren/sommaren.En syster till Äxtra.Sist jag såg henne så var hon i kanonform,kan inte bli annat efter alla ridturer som hon är med på.Talade med Linda idag.Efter en tur till Island så kommer hon till Sverige för att göra Mh på Älskling.
Peter är knallförkyld och snufsar runt och gör inte mycket nytta.Idag tränade Bessie och jag ronderingar.Hon var attans pigg får jag lov att säga,ett lydnadspass med Macho blev det också,lite ronderingar och början till platsläggande under gång.
Avslutade kvällen i simbassängen på Rosenlund med Cia ,Challe och barnen.Lite käk på Maxi efteråt blev det också.Nu skall jag se färdigt på filmen Spanarna.

2 comments:

Anonymous said...

Hejsan hoppsan, vad du hinner med! Du är helt otrolig. Var det proppat med folk på badhuset? /Martina

Beathabloggen said...

Vad jag vet så är du väl lite av samma typ.Full rulle och mycket spring i benen.Nej det var inte så mycket folk 1000 meter blev det för mig i bassängen.