Tuesday, January 15, 2008

Emindos Skoda skall paras med Wodin Wom Holtkämpersee




Efter ett par blodprov så ser det ut som progesteronhalten är rätt så då var det dags att ge sig av för Peter till Tyskland.Wodin står ett par mil utanför Gutersloh så det blir övernattning hos Petra och Ullie.Vi får hoppas att den nya dieselvolvon tuffar på och att allt går väl.tack Erik för hjälpen förresten med all provtagning.
Schh3 Kkl1 Fh V30 på Tyska segrarutställningen förra året Wodin vom Holtkämpersee.Han är efter Schh3 kkl1 V6 idol vom Holtkämperhof och Schh3 Roma Vom Holtkämpersee.Dåär det bara att hålla tummarna för att allt går bra.Peter är visst redan på båten.
Hemma i huset så har vi,alltså jag och Sebben och Emil haft råttjakt.Frågan är bara vad den förbaskade musen tog vägen.Det har prasslat både här och där.Vi har skakat papperskorgar och allt möjligt.Katten verkar inte heller anstränga sig alltförmycket ,det är om man skallhoppas på Lina mastiffen med alla sina jaktegenskaper.Den jäkeln lär väl ila över ansiktet i natt kanske.Då blir det inget sovit denna natt säger jag bara.Emil har en bedrövlig hosta och nattsömnen har ju inte varit precis somden brukar innan heller.Idag fick han ta ett test påmycoplasmabaketerien,den därlunginflammationen som var som en smittohärd över hela Habo,förra året och året dessförrinan.Får väl ställa ut lite fällor om man nu kan hitta det någonstans.God natt!!

4 comments:

Nettan said...

Stackars Emil, hoppas han blir frisk snart. Råttfällor med mandlar i kan jag rekomendera, det brukar göra susen.
Kram Jeanette

Cia said...

Ja..ställ ut lite fällor. Kom bara ihåg var du ställer dom. PG får komma och vittja dom..nu när Peter inte är hemma.

Beathabloggen said...

Tack för tipsen och jag nyttjar gärna din man om råttan fastnar

Anonymous said...

Själv har jag använt damsugaren en gång i tiden. Såg en mus som smet in i bokhyllan. Vad göra? Jo fram med damsugaren och därefter plocka undan böckerna. Till slut fick jag syn på svanstippen och satte till damsugaren. Slurp sa det så fastnade musen i röret. Jaha, hur får jag ut den tänkte jag och började peta med en sticka. Gick inte så bra, musen blödde. Jag la ut röret på trappen över natten i förhoppning att musen skulle smita ut själv, men tji. Musen var stendöd och satt fast i röret.. fick vänta ytterligare en dag innan den började slappna av igen. Då satte jag på damsugaren och slurp så var den i påsen. Allt funkar som ni förstår. Numera föredrar jag blå-gula fällor med Frolic. Funkar utmärkt både på möss och råttor //Helene