Sunday, October 5, 2008

Spårträning i Gustav Adolf
























Idag hade Ciat fixat nya spårmarker.Jättebra fält och black and acker fält som vi prövade på också jag och Pia.Man blev något lerig kan jag säga.
Challe hade bestämt tiden och det såg vi hur det blev med det,ösregn och skitkallt.Hade vi väntat till eftermiddagen så var det ju bra mycket bättre väder.Så Challe hade du inte kollat vädernyheterna innan du samlade ihop hela detta gäng för spårning.
Man blir imponerad vilket intresse för hundträning et finns bland våra valpköpare och i vår ortsgrupp.Idag tänkte jag att det blir nog inte många men ack vad jag bedrog mig och långväga ifrån kommer de också Krisitina,Pia och Stig och Norman.Andra som dök upp var Jeanette,Risto och Monika,Cia,Challe och vi.
Vi hjälpte varandra med spåren och följde med på varandras spår och man fick väl både ris och ros kan man väl säga.Peter spårade med lilla Quentin för första gången.Maskot marscherade ut sitt spår med fem apporter och klippte dem alla.Även gamle Kingen var med och gick spår där det även var förledningspår med och det gick alldeles utmärkt.Äxtra spårar i ett bra tempo snurrade i någon vinkel precis som Bessie så de fick extra spår som gick alldeles kanonbra.Macho lade jag två spår till ett på leråkern som han tog fint men med lite slarv på apporter sedan lade jag ett till i en hästhage och då spårade han kanonfint.Kristall gick ett extra spår också då hon slarvat på första men det andra gick utmärkt.Puma och Peace hade funkat fint i sina spår.Indy och Bellas spår gick också bra.Challe och Marwin gick ett jättelångt spår där Marwin spårade jättefint hela vägen ,endast i vinkeln krånglade han lite och tappade lite uppärksamhet i spåret.Dyblöta var vi allihopa efteråt.Vi tog en fika hemma hos oss och snakade lite hund.Vad har Kristina tagit fram på bordet och vad gör Cia för charader,något vill hon tydligen få fram som hon bär sig åt och se bra på Stigge,Gudrun och Challe i chevan där de smög in och drack kaffe och åt mums mums alldeles själva.
Tack för en trevlig dag.
Det är väl nu man säger "Det fins inget dåligt väder,bara dåliga kläder"Varför inte investera i ett par gummistövlar Lottie säger Norman då han ser mina leriga dyra gympadojer.Pia dina snygga dojer står kvar i vår hall om du saknar dem.Bar Stig dig till bilen kanske?

4 comments:

Kennel Piastigen said...

Hej!
Var det där jag glömde dom. Blir tufft att klara mig utan dom i veckan.
Men har man inte huvudet med så har man inte.
Stig bar mig inte till bilen jag hade extra skor med mig
Tack för en trevlig dag så ses vi på torsdag
Kram från familjen Amnebrink

Cia said...

Tack själva, det finns väl inte gott om Kennelägare som engagerar sig så i sina valpköpare som ni gör!! Vi är ett mysigt gäng och det är kul när vi träffas. Ni är verkligen gästfria. Kul med hundsnack. Peter är också väldigt bra på att i klartext tala om vad vi gör för galet, för det blir det ibland. Hoppas att ni har fått tillbaka värmen igen. Tror att mina dojjor behöver en vecka på sig att torka.

Kennel Piastigen said...

Cia du får inskaffa dig i en stöveltork. Den kan var bra till annat också:) Kram Pia

Anonymous said...

Tack för det.ja dojjor är något man behöver investera i och det fortsätter så här i höst.Rolig dag i allafall.Ja han kan låta lite hård i bland Peter men han är inte så farlig som han låter.Ibland behöver man ju skärpa upp sig lite.
Lottie