Sunday, October 12, 2008

Schäferspecialutställning i Borås















Idag har det varit utställning i Borås.Domare var Leif Einarsson.Till uställningen var anmälda hör och häpna 93 hundar.Eftersom jag jobbade så kunde jag inte åka med.
I hanklassen 4-6 månader deltog Mariella och Daniel med Beathalandet Pizarro(Po).De blev placerade som nummer 3 i en klass med 10 valpar som deltog.
I tikklassen i samma ålder deltog Jeanette med Beathalandet Puma.Puma var utropad etta och gick där till de sista varven då hon tyvärr blev omsprungen.Men jättebra ändå.Lite mer ringträning så hänger hon i lite bättre nästa gång.Roligt med en så pigg och gåvillig tik.I kklassen var det 11 tikar.
Både Pizarro och Puma är efter Quenna och Ilbo Vom Holtkämpersee.
Så har vi då hanklassen 18-24 månader.Beatalandet Marwin blev Sg1.Två i klassen men enligt uppgift så skötte sig Marwin alldeles strålande i ringen.Vidare till bästa hane men där vann Holewikens Lewis.

Cia och jag har tränat lydnad och spår.Bella gick ett fint spår på fotbollsplanen.Pg hade varit hygglig och kört bort ett av våra tre A-hinder till fotbollsplanen i GA så nu kunde vi träna lite på det också.

Det roligaste av allt denna dagen var mailet från Brian där han skriver att han skall göra allt för att hitta en helg då han kan koma och hjälpa oss med träningen i vår.Det skall bara bli sååå kul.

Nu är det bara en natt kvar av den här arbetshelgen.Denna helgen har vi fått jobba mycket på nätterna och jag känner mig rätt trött.Två kvällar till på raken och sedan lite arbete på dagtid sedan är det inplanerad socialjourskonferens i Gävle torsdag och fredag.Sedan skall jag vara lite ledig.Gött och Godnatt!

7 comments:

Cia said...

Att Brian nog kommer är det bästa nyheten.. ja det slår det mesta. Jippi!!

Cia said...

Grattis till er alla som fått framgångar i helgens utställning, det är väl kanonroligt!

Kennel Piastigen said...

Vilken härlig nyhet att Brian vill komma. Nu längtar man till våren.
Grattis till alla framgångar ni hade i Borås.
Kram Pia

Anonymous said...

Tack det samma Pia Stigens.Hä romdagen sade Millan något roligt,"jag skall springa och ringa till pig och stia.ja hon kan få till det den ungen.Lottie

Matilda Edblom said...

grattis allihop! hejja Brian, bäst jag börjar banta mig och hundarna nu då så han inte kan klaga;)

Anonymous said...

Ja han är ju den allra bästa men någon bantning tror jag inte du behhöver ge dig in på.Kramar Lottie

Anonymous said...

Grattis till framgångarna i helgen. Att Brian vill komma tillbaka till Sverige var den bästa nyheten på länge. Kan inte beskriva hur mycket vi har saknat honom och hans träning. Du är efterlängtad och saknad Brian!!!
Helene och Anders