Saturday, October 18, 2008

Chimpansen Mandy











Hemma igen.Tack och lov.På bilden ser ni Ingmarie Persson som arbetar med chimpanserna på Furviksparken.Vilken föreläsning hon höll i gällande kroppsspråk,kommunikation och känslor och berätelsen om hennes liv med chimpanserna och hennes arbete för att stoppa utrotningen av dem.På morgonen idag har Millan och jag ägnat tiden till att se på de barnprogram som är gjorda gällande chimpansen Mandy.Superbra!Chimpanserna har 98,2 % samma gener som oss människor och i deras flock förekommer inget barnvåld,övergrepp eller annat.

En dag fick jag iallafall vara med för på natten till fredagen ja då blir jag magsjuk.För sjutton vad dålig jag var,hela dagen fram tom kl 15.00 fick jag ligga på hotellrummet och stackars min jobbarkompis fick köra hela långa vägen hem.
Väl hemma i Jönköping kl 20.30 så får vi flera stycken gå in och arbeta extra på kvällen då det var så mycket att göra och idag har man fått ett extrapass hela lördagen.Ja så kan det gå.

Skönt är det iallafall att vara hemma igen!!

2 comments:

Cia said...

Hoppsan, vilken otur att du blev magsjuk också. Verkligen. Hoppas att du mår bättre nu och orkar med för man blir ju rätt matt efteråt.
Kanske hade du ätit något olämpligt.

Anonymous said...

Ja det kam du ju hoppas på som hatar magsjuka men jag tror det var en hederlig magsjuka faktiskt.idag är jag mycket piggare men hu det är hemskt.