Saturday, September 13, 2008

På hästryggen glömmer man allt annat!













Hundbeståndet är mindre hemma.Känns som en baggis då man går runt och matar dem nu.
Såklart så saknar man Xanadou och Hector men de är ju i de bästas händer.
Fick lite rapport frå modproven i Tyskland av Peter, men kan det verkligen stämma att varken Zamp eller Quenn är med i år.
Tydligen regnar det i Aachen.Idag är det avelsklasser och annat spännande.Såklart hade man velat vara där.
Skall bli spännade att se vem som vinner men det blir väl Vegas kan jag tro.Tydligen hade han gjort ett fint modprov också.

Igår tog jag en härlig ridtur i solen på Orkan.Det är en underbar häst.Pigg men alltid så snäll och trogen,en riktig vän.Visst glömmer man allt när man väl är uppe på hästryggen.Gnäggade gjorde han glatt då han fick syn på lilla Millan då hon kom från skolbussen.Han är bara så mysig.

Shopping på Vera Moda blev det med med min jobbarkompis Elisabeth och kusin vitamin och hennes dotter Julia.Roligt att se alla tjejer som kastar av sig sina kläder och provar kläder hej villt,skall du inte ha den så tar jag den.Det gäller att hålla sig framme.Hittade en jättesnygg blå täckjacka som går ned över rumpan och lite snygga tröjor och en plommonfärgad kjol.Tänkte jag ha på festen nästa vecka.Då firar vi av vår jobbarkompis som går i pension.Kommer massa roliga socialarbetare som man arbetade med från förr.Nu är de på Länstyrelsen,socialstyrelsen,högskolan och mycket annat.Tror det kommer bli en kanonfest och mycket roligt har vi hittat på för henne.

Efter det var Cia och jag och barnen och simmade på Rosenlund och sedan klämde vi i oss hamburgare på Max.

Våra praktikanter slutade igår och till mig hade de mig sig paket.ja de fick lite av mig också såklart.Lycka till nu framöver Emelie och Sandra.Sicken träning de har fått hundarna.Macho och Messie har spårat flera gånger i veckan.

No comments: