Saturday, September 6, 2008

Lille Anton och sjöodjuret

















Här är lille Anton innan han for.Hoppas att allt har gått bra.Sluggolina har intagit huset igen.Hon är överallt där det är skönt att ligga och där det serveras mat.Sicken go hund.Varje morgon dunkar hon huvudet i knät på alla och slänger upp sin lilla tass.

Igår skulle Cia och jag träna.Ut till Furusjö,match,vidare till Habo Bk,tävling,ja hem till oss igen.Jag lade ett spår till Bessie med 4 apporter och ett flertal vinklar.Provade att lägga korvbitarna lite olika efter vinklarna för att se hur mycket godiset betyder för att hon ibland gör lite kontroller efter vinklarna.Spåret gick fint.Försöker jobba med att hon verkligen skall ligga kvar nu på apporterna och inte rusa iväg.Hon är ju så ivrig.

Tränade lite lydnad och rondering sedan.Försöker att jobba med apporteringarna så hon skall ta dem med mera klipp och även lite vänstersvängar där hon kan tränga.

Cia lade ett spår till Indy.Gick bra.Han spårar noggrant och går lugnt och metodiskt i spåret.Cia tycker han är lite seg ned på pinnarna,kanske något men det sitter nog snart.Sedan tränade hon lite lydnad också.Det är väl egentligen bara gnället som skall bort."Norman hatar ju gnäll som hon säger""Få Töst på dem"brukar han ju säga.

Under tiden som vi tränade var Sebben ute och sprang med Hector.Sedan skulle han ta bilen och mäta sträckan.Ja var han tvungen och köra bilen hela vägen ned till Vättern,kanske han kunde ha uppskattat de sista metrarna ner dit(är det inte sådant de får lära sig i skolan).Nähe ner skulle han minsann och fast körde han minsann också."Pappa hjälp lät det då"De fick upp bilen på det berömda håret.

Sebben körde vidare helt lugnt med sjögräs under hela bilen.Vi får kalla honom sjöodjuret nu fram över.I morse startade den inte förstås.Kan man förstå efter den behandlingen.

På morgon lät det,"den startar inte,hur vill ni göra ,skall ni skjutsa mig till jobbet eller tar jag volvon?Hur vill vi göra??Dessa ungdomar.Han har 1,5 km till jobbet kan jag säga.Rappa er med tack, hör man sedan.Peter for upp som en projektil och skjutsade honom såklart och till mig säger han att jag inte är konsekvent med Millan.Jaha du Peter det får vi kanske diskutera lite.

Nu skall iallafall Sebbe starta en blogg.Den skulle heta något spännande.Kommer såklart inte ihåg vad.Han nämnde det mitt i natten och kosta skulle den också för den skulle minsann inte ligga på blogspot som vi andras utan ha en egen domän.Det skall bli spännande att läsa iden.Det var något med soppa.

Det där jag skrev om getingar att de bara är nyfikna får jag nog ta tillbaka oför igår stampade Millan på en död en och såklart stack den henne i foten och ja hon skrek så hel Gustav Adolf bygden vaknade till liv.

En tur till rean på Frank Dandy hann vi med Emil och jag med.Emil lurade på mig några bruna boxerkalsonger för tjejer."Dina tjejkompisar kommer att bli förvånade när de ser dig i dem sade han".Ja ja jag skall komma i dem också lilla gubben.

No comments: