Tuesday, August 28, 2007

Helene! Har du kunnat sova gott?




















Vilken söt en va!

Skämt och sidor.Här kommer lite ytterligare bravader från kennellägret och det gäller spårträningen.Frågan är om detta är ett fall för djurvårdsinspektören.
I allafall så släpper Helene(iklädd kraftiga gummistövlar) på Ubbe på spåret och tycker själv att det går strålande bra och har hela gruppen med folk efter sig,efter en stund så blir hon lite fundersam,Var tog hela gruppen vägen?Ja ha tänkte hon,så intressant var det med mig och Ubbes spår,"Jag spårar väl vidare ändå.
De andra förtvivlade .De har hört ett skrik,WHii,Whii i gräset,fundersamma så letar de runt i gräset och undrar vad det är som låter och hittar en liten harunge som Helene har trampat på,stackars liten hela benpipan står öppen och två ytterligare små ungar ligger mitt i Ubbes spår,som inte har tagit någon notis omdessa,ett kvitto iallafall på att spåret fungerar bra men ack Helene så det blev,intet anande vad de andra höll på med så gick Helene runt sitt spår och Brian fick såklart göra en insats och slå ihjäl den lilla harungen med en bollkopp som Helene hade använt som spårflagga.
Stackars dig Helene!Såg att du var lite rörd,Kan det verkligen varit jag som klafsat på på det viset och Ubbe då?I alla fall har jag en bra spårhund.
Vi andra tänkte såklart,tack och lov att de andra inte gick samma öde tillmötes.

3 comments:

Anonymous said...

Visst kunde jag sova, inga problem. Var mest mallig över att Ubbe inte tog någon notis. Ett kvitto på att träningen har fungerat i alla fall. Konstigt dock att jag inte märkte att jag trampade på den lilla kaninen...

Cia said...

..ja, vi kan mynta ett nytt ord när det går bra i spåret.- - Det gick kaninbra.

Beathabloggen said...

Det var fyndigt tänkt Cia
Jag tror vi kör på det