Thursday, November 22, 2007

Schh1 Beathalandet Äxtra har flyttat till Pia och Stig


Schh1 Beathalandet Äxtra är ju efter Schh3 Dac von Batu och Korad Beathalandet Frida.
Frida,Äxtras mamma är snart 10 år gammal och hon har ju lämnt många fina och bra avkommor efter sig.Äxtra har ju redan lämnat några riktigt bra hundar efter sig bla Idol som har gjort en kanon mh.Blir roligt att testa L-kullen fram i vår också.De fyller ju ett år i jul.

Roligt vilket intresse ni har!Eftersom vi har många hundar så hade jag ju redan från början bestämt att Äxtra skulle jag tävla med och sedan placera ut till någon som vill fortsätta att tävla och kanske också använda henne i avel.Känns såklart tufft men det är en uppfödares lott,att alla hundar kan inte vara kvar hemma.Under tiden som jag har haft Äxtra så har jag såklart fäst mig mycket vid henne.Hon är en underbar hund,sällskaplig och härlig på alla vis men visst har hon en liten "J" bakom örat.Jag tycker hon har utvecklats mycket och de flesta momenten sitter bra och både i lydnad,skydd och spår.Där för är det extra roligt för mig att hon finns i närheten och att få följa henne framöver.Imponerande hur du redan har kommit igång och arbeta med henne Pia.Vi såg ju i söndags att det fungerade fint både i lydnaden och skyddsarbetet.Ta väl hand om henne och lycka till framöver.Det blir roligt att se henne lite på utställningar till våren.Vi syns på lördag!!

4 comments:

Cia said...

Åh, vad kul Pia att du har Äxtra.
All lycka i världen till er.
Cia

Cia said...

åh vad kul att du har Äxtra, Pia.
All lycka till i världen.

Kennel Piastigen said...

Tack
Va du är gullig
Kram Pia

Beathabloggen said...

Det gick väl superbra både i lydnaden och skyddet Idag.Tack för blommorna