Monday, June 25, 2007

Hönor ett minne blott!! Var det höken eller var det??














Fick idag ett samtal från våra vänner utanför Malexander i östergötland.De talade om några hönor som var ett minne blott.Deras första kommentar var att det måste väl ha varit höken eller??Inte kan det väl ha varit Hubbe?Vi tror och hoppas fortfarande på höken.Beståndet med hönor har dock minskat från 10 till 8.
Det var de äggen som vi hade hoppats på till kennelägret.

Vad kul att du visade sådan talang för att figurera Stig.Din fru säger att du aldrig gör någonting utan att satsa helhjärtat.Hoppas att du fortsätter att träna och ligga i så kan du nog bli en duktig figurant så småningom.Vi hörde att de ej klarade sig utan dig på brandkåren.

Matilda var här och tränade Pärlan och det gick bra och sedan tränade vi lite småvalpar.Lille Nero gick som skam.Vad snällt av dig att hjälpa Millan med hennes bestyr.Hon ser upp till dig i nalla lägen."Du är min plastsyrra" som hon säger men vad är det egentligen,2Hon är väl riktigt Mathilda eller?
Inte lätt att vara liten.
Hälsade också på lilla Ninski idag i Norrahammar.De blev nog mäkta förvånade när uppfödaren dök up¨p på konsulentbesök mitt i lunchtid.Vilken härlig lite tikvalp.Inte en sekund så lämnde hon den store hanen Zero ifred som muttrade och morrade och verkade utmattad av denna lilla.

4 comments:

Anonymous said...

Tja, är i storstan nu. Jag har fattat att man måste vara flexibel i den här familjen för att få stanna. Jag låtsas att jag är hur välanpassad som helst. Sover hela natten, kissar inte inne och är tyst när de lämnar mig. Och idag, för att fjäska lite extra, tog jag sovmorgon med min blivande matte. La mig bredvid henne i sängen o sov till klockan nio. Hon jobbade visst hemifrån för att jag skulle slippa vara själv. Husse sticker klockan fem, han försökte få med mig ut på en kissetur men det tyckte jag var i tidigaste laget. Hörs!

Anonymous said...

Hej, Mel här. Så skulle jag aldrig göra. Jaga höns? Så ociviliserat. Här i storstaden finns kaniner. De jagar jag inte.

Ligger på kontoret nu. Under skrivbordet. Var o lunchade förut på ett nyöppnat ställe på Fleminggatan.

Ska strax ut o springa. Träffade en trevllig tjej igår som bor i porten mittemot. Mira, bara 6 mån. Trodde först det var en kanin men det var visst en Jack Russel. Vi kan nog ha lite kul ihop. Over and out.

Anonymous said...

hej lottie och peter!!!

det är så kul att läsa er blogg, är inne och kollar lite då och då, sen vet jag vilka underbara personer ni är och då är det lite extra kul att följa er vardag. själva har vi tagit time out och satsar mestadelen av vår tid på hästarna, lite kul är det de har ju oxså någon form av ssm som fungerar precis likadant som schäfervärlden så man känner sig liksom lite hemma fast borta ändå, men kul är det, men ibland behöver man en viloperiod och våran är nu. hoppas vi ses på ssm om vi kommer dit.

lolo och larsinge

Anonymous said...

jadu!! var det höken eller kan det ha varit Beathalandet Hubbe??
det ät frågan!! hmm